Felanmälan och kontaktuppgifter garantiärenden

Felanmälan HSB

Dagtid kan man vända sig till HSB med felanmälan som rör huset eller föreningens utemiljö.

07felanmalan@hsb.se

Vitvaror och dylikt

Vid fel på dina vitvaror i kök eller tvättstuga, kontakta aktuell leverantör:

Vitvaror Siemens/Bosch: 0771 – 11 22 77
Vitvaror AEG: 0771 – 76 76 76
Köksfläkt Thermex: 031 – 340 82 00

Jour

Föreningen har ingen jour hos HSB utan akuta problem löses genom att kontakta lämplig hantverkare. 

Lås

Om du har ett lås som krånglar eller är ur funktion, kontakta Certego:

Tele 019-10 54 10
Jour 020-24 00 00

Om serviceteknikern anser att det är en reklamation på låset ska fakturan skickas till Anebyhus. Om det istället är handhavandefel eller dylikt får du själv stå för kostnaden.

Faktura till Anebyhus ska ställas på Anebyhusgruppen Contracting AB och märkas med lägenhetsinnehavers namn och adress.Fakturan skall ställas ut på:

Anebyhusgruppen Contracting AB  och märkas med Lägenhetsinnehavers namn och adress.

Bredband och TV

Telenor: 020 – 222 222
www.telenor.se

Avfall

Alla bostadsrättsinnehavare ansvarar själva för att teckna ett avfallsabonnemang.

Vid frågor eller problem med ditt avfallsabonnemang, kontakta Örebro kommuns servicecenter: 019 – 21 10 00

Värme och vatten

Alla bostäder är utrustade med en frånluftsvärmepump från Nibe (modell F370).

Om fel uppstår, kontakta Nibe support:
Nationell supportlinje: 0433 – 27 39 95
www.nibe.se

Lokalt serviceombud (Närkes Energiteknik AB): 072 – 222 32 02

Dörrklocka

Om fel uppstår på din dörrklocka, kontakta leverantören Honeywell:
Tel: +45 39 55 55 55 (support i Danmark)
www.livewell.honeywell.com